Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Morfar <3...

Publicerad 2010-03-06 07:28:26 i Allmänt,

...ditt liv börjar sakteliga rinna ur din sargade kropp, ditt liv börjar förbereda sig  för ditt sista andetag...mormor väntar på dig på andra sidan och alla hennes påhälsningar under de senaste åren har gjort dig trygg in i det sista... mormor dog för snart 23 år sedan men hon har varit med dig, visat dig att hon väntar på dig...hon har legat brevid dig i din säng och du har sett henne ett antal gånger...den tryggheten i sig har gjort att du velat gå över till henne för länge sedan...men din kropp har varit stark och envis, precis som du min lilla morfar...för du e liten och var som ett barn som vilade i min famn, du ville sitta där å sova, du ville känna värmen och kärleken jag känner för dig när vi sågs i måndags...mitt farväl tog jag då...å de va svårt att lämna dig när du somnat i din säng...men jag har min trygghet liksom du...vi kommer att ses igen och jag hoppas att du kommer att besöka mig precis som pappa gjorde efter sin bortgång...kramar dig i mina tankar å hoppas du snart får komma till ro, får komma till mormor för de e där du vill vara...


ett foto som Linus tagit som betyder så mycket för mig <3

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-03-06 08:20:02

Det är jobbigt och se sina äldre ledsagare sakta försvinna :(

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-06 09:32:54

finaste bilden!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-03-06 10:10:10

Sv: Ja, det är ju precis så :) Att bara sitta och mysa kan vara nog så viktigt :)



Gick det bra att träna lydnad?

Postat av: Nina & Ninwe

Publicerad 2010-03-06 10:22:16

Underbar blogg :) vad tycker du om våra blogg :)/nina

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-06 11:30:58

Vad fint skrivet :) Fin bild, förstår att den betyder mycket för dig. Kramar

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-03-06 12:36:16

Roligt och höra att träningen gick bra :) Vad har du mer planerat för helgen? :)

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-03-07 15:32:16

Håller helt med underbart skrivet och fotot är SÅ, bara SÅ fint.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela