Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Älskade pappa...

Publicerad 2010-07-27 08:50:22 i Allmänt,

..idag e de 11 år sedan cancern vann över ditt liv, 11 år sedan!...det e helt ofattbart...när dagen närmar sig din dödsdag mår jag skit, din kamp mot cancern var tuff men du kämpade tappert...som den figthern du var så stupade du på mållinjen, ditt liv kretsade kring oss i familjen, trädgården och din löpning...alla dina mil du tog uppe på Käglan och rensade skallen för att ta itu med nästa projekt. Kan fortfarande höra ditt glada skratt å din finurliga blick när du hade nått på gång. Du blev bara 62 år å de känns så jäkla orättvist...du hade ju börjat planera för era resor ni skulle göra nu när du började närma dig pension. Du skulle börja tänka mer på dig själv för du hjälpte allt å alla när de behövde en hjälpande hand. Vi åkte upp till sjukhuset den här morgonen för att du skulle få en morfinsjunt, när vi kommer upp så var du inte kontaktbar och läkaren sa att du bara hade några timmar kvar att leva, smockan hängde i luften, va menade han??....vi fattade inte att de va så nära slutet som det var. Vi hade lovat dig att få somna in hemma men så blev de aldrig. En liten tröst i de hela var att du låg på samma rum som mormor legat på och ni tyckte verkligen om varandra. Låter kanske konstigt men så kände jag. När du somnade in så satt vi hos dig i 45 min innan jag gick ut å sa att du somnat in....den stunden tillsammans med dig var ett stillsamt lugn som vilade över oss...din lilla "bekymmersrynka" som du hade mellan ögonbrynen slätades ut å du såg så fridfull ut. Vi e många som saknar dig och jag kommer aldrig glömma Jannes ord på begravningen, när de känts förjävligt så har jag alltid ringt till Bosse å de kan jag inte nu...de orden säger mycket om vem min pappa var...Mina barn hade mycket skoj tillsammans med pappa, han tog sig alltid tid för de och hittade på de små sakerna i tillvaron som gjorde de lilla xtra för de, de var bara 13 år när pappa dog men deras saknad speglar sig fortfarande hos de...saknar dig så förbannat mycket, våra pratstunder och din "pojkstrecksaktiga" blick när du hade nått på gång...älskar dig lilla pappa!! <3


Pappas bror Alf och pappa


Pappa under ett maratonlopp

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-07-27 09:12:53

Det spelar ingen roll hur många år som går när man förlorat någon nära, tomheten och saknanden tycks inte vilja ge med sig. :/

Postat av: linaa

Publicerad 2010-07-27 09:44:28

nej de ger aldrig med sig man saknar o längtar och hoppas jämnt att han ska komma tillbaka!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-07-27 09:56:25

Sv: Nä, jag vet. Den 23 juli var det 9 år sedan min bror gick bort. :/

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-27 13:37:48

Så fint skrivet om din pappa :) Förstår att du saknar honom.

Cancer är en hemsk sjukdom, jag har en i min närhet som har fått cancer för andra gången precis :(

Fina bilder på din pappa, jag tycker att du är lik honom =)

Kramar

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-07-27 16:00:41

Fint du skrivet om din pappa=). Ja denna sjukdom är hemsk=/,min mamma har ju hudcanser/lugncanser så nu är det bara hoppet kvar då behandlingarna inte hjälper=/. Men jag hoppas på många år tillsammans med min mamma då hon bara är 50 år. Ibland undrar man hur mycket man orkar egentligen med tanke på va dman gått igenom. Mamma har också en blogg www.nogg.se/kerran där hon bloggar om hennes liv m.m. Skickar en styrkekram til dig Kicki=). Kram <3

Postat av: Gittan

Publicerad 2010-07-27 19:58:30

Ja du Kicki jag håller med om att det var fint skrivet om din pappa. Som de andra också skriver så glömmaer man nog aldrig. Men tänk det är det fina man kommer ihåg som tur är. Kram vi ses i mörra.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-27 20:20:26

Min pappa dog också i cancer, men det är 23 år sedan nu. Usch vilken sjukdom det är!



Vi är nu klara med vårt träningsläger, det finns en liten rapport från gårdagens och dagens träning på bloggen, bilder och till och med en liten video finns med ;)

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-27 22:03:02

Det går magsjuka bland hundarna nu. Vet flera som åkt på det. Vår Knutte hade en vända av det i förra veckan, gick över på en dag eller två.

Ge henne fiskbullar i buljong, spola bort buljongen i vatten och blanda sedan ner en burk morotspuré (barnmat) det är skonkost för hundar det :)

Låt henne fasta i 24 timmar innan du ger detta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela