Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Jag e sååå...

Publicerad 2010-02-18 16:24:21 i Allmänt,

...jäkla ARG!!!!!...var på en info möte idag om nått som heter AURA, det passar inte mig att gå detta då jag gått flera liknande program i samverkan...det var ett info möte och därefter skulle jag få säga till på AF om jag ville gå det eller inte, sagt å gjort så ringde jag å tycker att det e en upprepning av de övriga jag gått. MEN fick jag säga NEJ till detta???...NOPPE...jäkla skiiit...varför kan jag inte få tacka NEJ???....vill hellre arbetsträna ju...det här e fem dar i veckan, poängterade detta på infomötet att har man gått sjukskriven i 3 år så kan de va tufft både mentalt och när man har den värken man har att gå 5 halvdagar i veckan till att börja med...men så såg planen ut så nu ska jag börja på måndag med STOOOORA protester från min sida....f*****n va ilsk jag e nu!!!!!!!!!!!!!

Annie har demonstrativt lagt byxbenet mellan sin tass å bädden
å sover gott när Nova inte törs ta det!!!!*L*

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-02-18 17:34:05

När det är plogat är det bra, men eftersom min träning kommer att bestå i att låta vovvarna dra en kärra så blir det genast mycket bökigare med massa snö längs vägarna. Här på skogsvägarna kommer det inte att vara någon skillnad, men det kommer inte att fungera ut med 154:an här som redan innan var smal, och nu är ännu smalare pga all snö. Med lite tur kommer våren om två veckor :P

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-02-18 18:24:05

Jag försöker vara optimist :) Kärran jag ska använda kommer om två veckor, så det hade varit helt underbart om våren börjat sitt antågande :)

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-02-18 19:02:02

Under tiden man planerar så ser man att det inte är själva resan som kommer att bli jobbig - utan förberedelserna inför (och efter resan). Innan vi startar i Kiruna måste jag öka på deras promenader hela tiden samtidigt som jag jobbar. När jag väl börjar gå lägger jag 6 timmar varje dag på att gå - och resten är ledig tid. Om jag genomför uppdraget och når Ystad, måste jag sen (samtidigt som jag jobbar) börja trappa ner deras träning för att de inte ska börja klättra på väggarna. Och jag vill inte ha schäfrar klättrandes på mina väggar :P



Hur som helst så ser jag fram emot träningen. Det kommer att bli tufft, men visar det sig att jag kan genomföra det gör jag också något som ingen annan gjort tidigare. :P

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-02-18 19:04:31

För övrigt så tycker jag att reglerna för sjukskrivna blivit jävligt jobbiga. Att strama åt reglerna är bara bra då man kommer åt alla som fuskar, men när personer som har en god grund för sin sjukskrivning hamnar i kläm... ja, då har beslutsfattarna missat något!



Jag hoppas att det löser sig för dig!

Postat av: Henrik Olsson

Publicerad 2010-02-18 20:05:10

Man blir irriterad när statistiken måste sätta människors välbefinnande ur spel. Inga av reglerna AF sätter på oss gäller de som själva skapar dem. Det är ett märkligt samhälle vi lever i...

Postat av: Mita

Publicerad 2010-02-19 07:52:06

Af, ja du, det är ju en instiution för folk som har en dragning åt det masochistiska hållet.



Hoppas i alla fall att du får en myspyshelg med mannen och vovarna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela