Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Vad ska man göra???

Publicerad 2010-12-06 11:09:07 i Allmänt,

...fick papper från FK att de drar ner min ersättning from den 1/12 till 75% i 37 dagar å sedan till 65%...vilket resulterar i att jag får ut drygt 8000 i månaden....som de e nu så går de ju knappt runt å hur ska de gå när de drar ner till denna summan??
Vi kommer inte att klara av att dra ner mer på våra utgifter...de vi har e våra räkningar plus hundarnas mat å försäkringar, vi unnar oss absolut ingenting som de e nu!!
Tankarna snurrar över hur man ska lösa de här...John jobbar så jäkla mycket ändå å ändå så ser de ut som de gör...vill inte ens tänka tanken om vad som måste göras för att vi ska dra runt de är =(... Pratade med AF nyss å de sa att efter de här 300 dagarna så kan man gå in i ett annat projekt men då med dessa 65%!...hur fan tänker de att de ska fungera...vilken jävla sopregering vi har...klyftan blir bara större å större mellan fattiga å rika...de som redan har ska roffa åt sig mera...jag kan förstå de som lever helt ensamma som hamnar i den här sitsen att de tänker tankar på att göra slut på eländet...de får slåss mot AF, FK å läkare....men vem orkar de när man mår som man gör redan innan de här drog igång med regeringens tanke att ALLA ska ut å jobba oavsett om man e dödssjuk i cancer eller har andra svåra krämpor...ibland när jag mått som sämst i värk å hela skiten med att försöka komma på fötterna så har tanken slagit mig oxxå när de varit som mörkast...vad har jag att tillföra mina närmaste??...bara massa krångel å strul med pengar å ett jävla dåligt humör när de e som de e...INGET positivt alls har jag att ge de som står mig närmast!!...MEN jag har varit för feg att ta de steget, vilket jag förbannat mig själv för flera gånger...men de finns väl nått här i livet som håller en kvar även om de e svårt att se ibland...jag e ju ändå lyckligt lottad som har mina två barn, mina hundar å gubben....de e inte fy skam de heller*L*
Nej försöka rycka upp sig å se nått positivt i de här vilket e jävligt svårt...kanske ska gå å köpa mig en trisslott!! vem vet...kanske finns de en vinst där ute som bara väntar på att jag ska köpa den lotten!!


Tack för att du står ut med mig!!<3

Linus å Lina
.. å de finaste jag har e mina barn<3<3


Sist men inte minst de fyrbenta<3<3


De e absolut INTE så att de tankarna finns nu men de har gjort de

Kommentarer

Postat av: Carro & Edvin

Publicerad 2010-12-06 17:53:58

Detta med penar är då inget kul,vet hur du känen dig=/. Min smabo har ut ca 7400:-/ på sin a-assa då han har 65% just nu=/ mitt vik går ut nu den sista dec så vi sitter i skiten kan jag lpova för jag kanske får ut max 8500:- efter skatt sen. Men man får bita ihop=/,vi kan helle rinte dra ner på våra kostnader,ställda bilen & strunta i att handla mat till oss är de enda vi kan dra ner på.



Kram till dig

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-06 18:33:02

Det är förjävligt med denna regeringen som ser till att de fattiga blir fattigare och de rikare blir rikare. Inte rättvist någonstans!!

Jag är ju i samma situation själv så jag vet hur jobbigt det är :(

Det är kanske bäst att du gör som vi pratade om förut även fast det är förjävligt att det skall behöva vara så :(



Bilden på Annie och lilla Nova är så himla fin, jag gillar den :) Vet att du har visat den innan :)



Massa Kramar

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-12-06 19:35:55

Synd att utvecklingen blivit så.

Att alla (dödssjuka etc) måste & ska arbeta e så inpräntat i det byråkratiska samhället.

Men det går inte att sätta alla i en enda mall. När ska man se individuellt på varje människa och inte ett papper framför sej när man som tex byråkrat tar ett beslut som berör andras pengar.

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Publicerad 2010-12-06 20:26:54

Fattar inte att dom som bestämmer tycker man ska klara sig på så lite pengar :( Dom är ju verkligen totalt puckade.

Tycker dom ska pröva att leva på den summan du får så får dom se hur bra dom klarar sig. Slår vad om att dom inte skulle klara sig en vecka ens på den summan.



Tur iaf att du har dina fina tjejer som piggar upp din tillvaro :)

Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-06 22:05:38

Jobbigt. Det är verkligen inte rättvist. Jag hoppas att du hitta på något som hjälper er. Humöret påverkas helt klart då man har ekonomiska problem. Men du ska veta att alla du har på bilderna älskar dig för den du är. Kram

Postat av: Maria B

Publicerad 2010-12-07 08:26:52

Kicki! Där Du arbetstänar nu - finns det möjlighet för Dig att få ett lönebidragsjobb där till att börja med på 50% och sjukskrivning 50%? Det borde väl bli bättre än 65% som Du har i dagsläget. Ha det bra.

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-12-07 09:49:38

fy fan va trist besked! lider verkligen me er! :/



sv: angående vildsvinen så finns det ingen gräns mer än att man inte får skjuta kultingförande sugga... dom är bara så förbannat skygga och snabba, så det är inte alltid så lätt o "få tag" på dom. :) dom förstör jättemycket här också, så vi ska snart ut igen och panga mer. :)



hoppas du har en bra dag trots omständigheterna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela