Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

bloggtorka...

Publicerad 2010-12-05 15:39:49 i Allmänt,

...har jag nu men några rader ska jag väl få ihop!
Vår bil e stendöd å de e inte så kul å bo på landet då...får avstyra mitt läkarbesök igen imorn vilket känns förjäkligt. Skulle ha åkt med Åsa in imorn men hennes bil e oxxå trasig nu, så jäkla typiskt...men men de e väl bara att gilla läget ett tag till...missade oxxå brukslydnaden idag.
Johns syster Tuttan kom hit så vi gick ut i skogen å pulsade i snön i två timmar så nu e man lite lagon skönt trött å tjejjerna sover som två små grisar å snarkar mer än ljudligt. Lillan har skött sig exemplariskt i skogen, hon har sprungit iväg på flera spår men vänt om när jag ropat in henne så nu hoppas jag att hon har släppt de här med att springa på viltspår....igår blev de inte så mycket gjort var som en zombie efter allt sovandes i fredags men sov riktigt gott i natt med!!
Hoppas er helg varit till belåtenhet å e pigga å alerta, kräksjukan e på gång å jag hoppas innerligt att jag slipper den!


Så här såg Annie ut för ett år sedan, den 21 dec fick hon ju sju
små underbara valpar, 6 tikar å en hane...tiden bara rusar iväg

Nova 1 v gammal

Nova 3 v

Fröken hulligan idag!*L*

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-05 17:30:36

Hoppas verkligen att ni får ordning på bilen snabbt! Det är ju ett viktigt inslag i vardagen!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-05 17:36:18

Sv: Nej, det är verkligen inga småpengar det handlar om! :/ Lider med er!

Postat av: Anna & Nova

Publicerad 2010-12-05 19:02:20

Ja det är nackdelen att bo på landet när bilen går sönder :( Annars är det bara fördelar hihi.

Jisses så stor Annie var som dräktig.

Tänk vad tiden går fort och vad de små liven växer. Lilla Nova har blivit en sån stor tjej :)



Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-05 19:46:19

Sv: Jo, visst får man vara tacksam för vad man har i slutändan - men samtidigt är man idag väldigt beroende av en bil!



Själv kommer jag att få cykla till jobbet i snömodd bara för att jag envisades med att sambon skulle sälja sin bil i våras. Enbart för att jag ansåg att vi inte behövde två...



Kommer aldrig att erkänna att jag hade fel :P

Postat av: Mita

Publicerad 2010-12-05 20:41:22

Lilla söta Nova, så bedårande!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-12-06 03:25:42

Sv: Ja, vi får se hur cykelturen går idag :P

Någon morgonpromenad verkar det inte bli dock eftersom min pannlampa tycks ha gått upp i rök :(

Ha en fin dag!

Postat av: Petra

Publicerad 2010-12-06 10:10:53

Underbar snöbild! De är för goa våra små rottisar. jag hade en förhoppning om att leken skulle avta när han blev 6 år. Men jag tror att han är mer barnslig än tidigare. Hopas, verkligen ni får ordning på bilen snart. Aldrig roligt när de krånglar.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela