Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Igår skulle...

Publicerad 2010-08-19 12:22:24 i Allmänt,

...jag iväg å väga Nova å sen köra lydnad med Annie innan inträdesprovet...Nova väger nu 33,4 kg å börjar bli stora damen i alla avseenden!!*L*...gick en promis på klubben med Maud å Wix innan jag skulle köra med storstintan, de gick inte alls bra, första skicket till rutan å hon haltar rejält...visade sig att hon gnagit på trampdynan på ena framtassen...en riktigt ful sådan....skit oxxå!...Novas prov gick rätt ok men vi var sämst av alla där som gjorde provet så jag e glad att vi kom med, när vi sitter inne i stugan för info om kursen kommer en Jessica in å säger att Nova tjöt i bilen som om hon hade ont, gick ut å fick se att även hon gnagit sönder trampdynan i en baktass...va f***n då!!...de har ingen svamp mellan trampdynorna så jag vet inte om de kunnat trampa i nått i skogen som gör att de retar så de gnager för den sakens skull...ska avvakta å tvättat rent å smörjt in tassarna så nu e de tratt som gäller!!


Nu får de räcka med olyckor å elände med tjejjerna

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-19 15:30:14

Du och dottern kanske ska börja en tratt blogg ;-). Nej, det var inte alls roligt. Dino har haft tratt ofta och förstört jätte mycket hemma och det finns ingen som kan se så ledsen ut som en hund med tratt. Krya på er.

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-19 16:23:08

Glömde meddela att även jag lagt till dig bland mina länkar. Skoj!

Postat av: fia

Publicerad 2010-08-19 16:41:05

Douglas har åter igen tratt eftersom han också har bitit bort trampdynorna på båda badtassarna så nu haltar han rejält kan man säga:( stackars våra rottisar.. Varför gör dom så :S

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2010-08-19 17:09:13

fler trattkantareller bir att bilda klubb snart.

oj vsd hon går upp i vikt luzza väger bara 31.

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2010-08-19 17:25:30

joo jag vet dem e helt olika i kropparna. Hur e d med fröknarna tratt då?

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-19 19:34:40

Trattar är aldrig roligt, men ibland är det tyvärr nödvändigt. Hoppas att irritationen är tillfällig :(



Sv: Klart att jag gillar dina besök! :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-19 20:06:38

Sv: Ja, Debbie är väldigt vacker, men pga flertalet olyckliga omständigheter så är hon inte direkt "mild" mot främlingar då hon lärt sig att dessa kan vara väldigt obehagliga.



Icke desto mindre så är det samtidigt en egenskap som ger mig ett lugn, för skulle någon bryta sig in här hemma så tar det nog en ände med förskräckelse...



Men får hon bara hälsa efter rådande rutiner så blir allt bra. Hon är social så länge husse visar att det är ok :)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-19 20:38:44

Dem kanske har trampat på getingar så som min Nova har gjort?

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-20 06:17:39

Tusen tack för omtanken, det värmer.



Men vilken otur med trampdynorna, det är ett elände när de skadar tassarna. På med tratt och låt tassarna vila.

Jag har tidigare kört med vattenbaserad jodopax nattetid och sedan tvättat den skadade tassen på morgonen för att sedan använda Aloe vera spray (Aloe Vera Vet) ett par gånger per dag, tvättat på kvällen och på med jodopax för natten. Det har varit otroligt effektivt när det gäller tasskador. Kanske kan vara något att testa?

Postat av: Mita

Publicerad 2010-08-20 11:30:23

Trevlig helg!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-20 20:23:24

Sv: Ha det underbart i afton! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela