Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Hon luktar illa!!...

Publicerad 2010-08-11 11:44:00 i Allmänt,

...lillskit rullade sig ju igår å de går inte att få bort den äckliga doften, pratade med en granne som sa att de finns massor med grävlingar där å att de bajsar på samma ställe tills de blir fullt å sen täcker över den....så lillan har väl hittat ett sånt gosigt ställe!!. Idag tog vi en promis på morgonen i skogen igen å de e så underbart där...Nova har energi som sjutton å far omkring, så glad att hon e fit for fight igen....idag ska vi göra sista grejjen från valpkursen med en av kursledarna...man fick göra prov sista gången men eftersom hon var skadad då så ska vi göra det idag. Igår blev jag glatt överraskad då jag fick ett mail från en fototävling som vi var med i, vi var en bland vinnarna å fick en grill som jag ska hämta idag efter träningen. Hoppas er dag blir bra, vi ska njuta av solen som hittat tebax!!

Här e fotot som jag skickade in till tävlingen


Dagens skörd av foton, här e Nova


Solen letar sig igenom trädkronorna


En fin liten flugsvamp

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-11 13:59:35

Hur skönt kan det vara att rulla sig i bajs? Dino é precis likadan. En gång var det människobajs...... kan inte beskriva lukten.

Jätte fina bilder! Grattis till vinsten. Jag förstår att du vann! // Petra

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-11 16:52:51

Åh så mysigt med grävlingsbajs, eller inte ;)Så kul att du vann fototävlingen :) Grattis! Förstår att du vann för den bilden är underbar. Älskar rottisrumpor, så söta med stjärnan :)

Bilderna från skogen är juvliga :)

Lycka till på träningen.

Kramar

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-11 19:25:27

Finns det inget bra schampo för att få bort doften? Man tycker ju att det borde finnas en marknad för sånt!



Sv: Ja, dessa två är väldigt lika. Båda har ju en jobbig bakgrund, men har hittat tillbaka till tryggheten och livet :)



Helt underbart att se dessa leva rövare :P

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-11 21:25:50

Sv: Eragon var bara en spillra när han kom tillbaka. Valpköparen hade inte motionerat honom och gett honom dåligt foder. Han hade fläckvis med päls en period, infektion i öronen och allmäntillståndet var en bra grund för avlivning. Men han var värd en chans och fick den. Idag är han frisk från alla åkommor, och världens gladaste vovve!



Vad gäller Diva vet vi inte riktigt bakgrunden, men hon har blivit misshandlad och dåligt skött, men även hon har blommat ut och blivit en riktigt fin liten fröken som gärna är med och ställer till med oreda i hemmet :)



Jag ångrar mitt val av valpköpare i Eragons fall, men samtidigt kan man inte se in i framtiden. Dock har han äntligen fått det liv han förtjänat. Ingen hund ska behöva lida som han fått göra. I den mörkaste stund vågade jag knappt tro att han skulle överleva, men hans livsglädje fick en att fortsätta kämpa, och drygt 20000 senare ser man resultatet :)

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2010-08-12 04:54:58

Sv: Tack! Vovvarna är helt klart det där extra :)



Ha en fin dag!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-08-12 08:14:05

Grattis! Kul att du vann en grill :) Inte illa!

Visst är jag överhopad med jobb, är helt slut i skallen när jag kommer hem från jobbet.

Spåret är väl det som räddar mig från att koka över ;) Det går fortfarande jättebra och det är så kul!

Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

Publicerad 2010-08-12 16:42:34

hehe! snygg "ass-pic"! :)

Postat av: Sniglon

Publicerad 2010-08-20 12:20:49

Varför är jag inte förvånad att du vann;))...Har ju alltid sagt att du är en stjärna på att fota.



Stolt jag blir över dig min Sol<3



Kramar till Dig och motiven<3



Lotta/Sniglon

Postat av: Kicki

Publicerad 2010-08-21 10:38:45

...tack Vännen, vad glad jag blir att du e här å kikar in!!...stora kramen till dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela