Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Chiltanas kennel...

Publicerad 2009-10-31 11:43:37 i Allmänt,

...har jag aldrig hört talas om innan min dotter ringde å sa att hon skulle kolla på en rottistik där...Hon har varit alldeles lyrisk över den lilla fröken hon skulle få hämta till nästa helg. Lilla fröken "Fräcka Freja" gav min dotter ny energi och planering för VAD hon skulle träna henne med har varit i full gång!!. I går kväll förbyttes allt till en stor sorg istället då uppfödaren ringer å säger att hon inte får köpa henne, TROTS att handpenningen var lagd. Hon påstod att tiken hade skadat den tiken hon själv skulle spara så att hon var tvungen att ta bort denne. Tycker att det låter ganska orimmligt, för VARFÖR har man tiken med valparna som snart e 8 veckor??...de ska ju vara avvänjda från tiken vid den åldern...näe de känns inte som en vettig ursäkt och har man lagt en handpenning så e det bindande. Lina har varit till Norberg å hälsat på sin lilla trollunge vid 2 tillfällen för att hon verkligen vill va med från början å sen få ett sånt dröpligt besked....förstår att det e svårt att smälta, man fastnar ju för den lilla och planerar ju för en framtid med sin nya familjemedlem...Det finns en mening med varför saker å ting händer, det e jag övertygad om även om man har svårt att se det just här och nu...men det e svårt att ta till sig nu det förstår jag... Usch...blir ledsen för Linas skull...jag vet ju hur mycket hon sett fram emot att få hem Freja!!...

Hur söta e de inte som valpar, de här e dock inte Freja utan Douglas



Sänder en tanke till Fia och Peter som har Douglas ligger inne för att
ha lyckats få tag på nagellim som e otroligt frätande. Han mår väldigt
dåligt och har haft kramper, hans värden e dåliga och han ligger under
bevakning...han har blivit en uns bättre men inte mycket...Hoppas av
hela mitt hjärta att det går åt rätt håll!!!, vi håller både tumme å tass!!

Douglas 7 månader

Kommentarer

Postat av: synne

Publicerad 2009-10-31 13:09:07

Hej Kicki.

Du det här låter som om uppfödaren inte är pålotlig alls.Har man sålt en hund och har lagt en handpenning kan man inte ändra sig bara för att den man själv tänkte behålla till avel blir sjuk.Låter som om den kennel ägaren bara är ute efter pennar,annars hade man ju inte gjort så.Förstår Linas förtvivlan.Säg åt henne att se sig om efter en annan uppfödare.Jag skulle inte vilja ha något med en sådan att göra.Det osa lik om den här historian så det bara smäller om det.Kram S

Postat av: kicki

Publicerad 2009-10-31 13:25:05

Ja du S...Lina vill inte bråka om sina rättigheter för hon vill ha en bra kommunication med kenneln för råd å tips om saker framöver men hon ska iväg å titta på en annan tik på en annan kennel...får hoppas att det e mer seriöst!!, kramiz

Postat av: Fia

Publicerad 2009-10-31 16:22:01

Tack Kicki, vi får verkligen hoppas på det bästa nu kan vi inte göra annat än att vänta och hoppas att han snart är hemma hos oss igen, usch det är verkligen jättetomt och tyst hemme inget kul alls:(



Kram

Postat av: stina

Publicerad 2009-10-31 18:58:49

Jag tycker synd om Lina. Dina foton är jättefina och man kan inte annat än att bli glad att titta på dom.

Postat av: K

Publicerad 2009-10-31 21:28:33

Håller tummar å tassar för Douglas och tack Stina, blir så glad för fotandet ger mig så mycket!!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-28 11:26:28

Hon är inte den ända som blivit lurat har precis blivit lurad jag med.. Skulle ta en halvfoder tik men sen skrev hon att jag har ångrat mig mina gamla valpköpare ska få ta den,men jag har en annan tik åt dig..Nej tack var mitt svar då//Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela