Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Utmanar ALLA med hund!!

Publicerad 2009-05-12 14:13:20 i Allmänt,

: Varför skaffade du hund: Det var inte meningen från början att Annie skulle stanna hos mig, skulle avlasta Elin under några veckor...men det gick inte att lämna tebax henne...fick bli fodervärd till henne

2: Varför valde du just den här hunden/rasen: Har alltid velat ha en rottis

3: Om du skaffar en hund till, blir det då samma ras eller någon annan:

det blir med största sannolikhet en rottis till i sånna fall

4: Hur gammal är du/din hund: jag e 43 å Annie 3

5: Varför valde du tik/hane: Tikar e mer hanterbara

6: Bästa med rasegenskaperna: av å på knappen!!

7: Sämsta rasegenskaperna: Finns inte men däremot fördomarna

8: Bästa kroppsdelen på din hund: hennes huvud

9: Bästa egenskapen med din hund: Hon älskar allt å alla...mitt lyckopiller

10: Sover ni ihop? Om inte, var sover hunden:  Hon sover i sängen

11: Favoritaktivitet tillsammans: Träna lydnad å agillity

12: Hundens favoritleksak: B O L L A R

13: Hundens favoritsysselsättning: Sova & Leka

14: Bästa minnet av stunder tillsammans: När jag hämtade henne utanför Eurostop

15: Finns det något du skulle vilja ändra på med din hund:

N E J!!!!

16: Är din hund rädd för något: Nej!

17: Hur ser du din hund: som husdjur eller fulltalig familjemedlem: Fulltalig familjemedlem

18: Hur skulle din hund låta om han/hon kunde prata:...hon låter som en kossa redan!! =P

19: Vad ger du din hund för mat, och varför just den sorten:  Royal canin Sensible

20: Vilken uppfostringsmetod använder du dig av (mer Cecar Milan eller Anders Hallgren: min egna, den som funkar bäst

21: Vilken sorts fästingmedel använder du:Scalebor i vanliga fall men inte nu när hon eparad

22: Var hämtar du din främsta inspiration i hunduppfostran: pratar med många...bra med olika tips å råd

Sist men inte minst:

23: Om du kunde klona din hund, skulle du då vilja göra det:  Både ja å nej...finns ingen som kan ta hennes plats men vet inte hur det ska gå den dagen hon inte finns mer


Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2009-05-12 14:56:00

Din hund är såååååå vacker.

Nääee.. det är fruktansvärt när inte våra 4-benta hjärtan finns hos oss längre.. :o((

Vet, eftersom det är bara 7 veckor sedan vår älskade vovve fick somna in.. snyft

Fyyyy.. vad jag saknar henne.



Ha en bra dá.. // Annelie

Postat av: Micke

Publicerad 2009-05-12 15:50:01

Nu kunde jag läsa... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela