Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Neeeej!!!..

Publicerad 2009-05-22 14:57:17 i Allmänt,

...fan oxxå...hann lagom ut till klubben så började åskan mullra lite på avstånd....men vi kom kanske en kilometer bort så blev den riktigt läskig!!!....fyyy...japp...jag e skitlarvig när det gäller åska...har vid två tillfällen trott att det ska gå käpprätt åt helvete å sista gången satt jag i en segelbåt mitt ute i Hjälmaren å åskan å blixtarna for runt båten...då bad jag till de högre makterna å bad Magnus som va med i båten å dra å helvete ett antal ggr när han "försökte" få mig lugn genom att säga att det skulle gå bra....ojojoj...hade jag inte varit såååå jävla rädd så hade jag nog slängt honom över bord....MEN...det gick ju som sagt bra men 2,5 timme i båten innan vi kom iland de va riktigt jobbigt!!!....så nu har jag en sån jäkla respekt för åskan å blixten naturligtvis....då vill jag hålla mig inne å helst under täcket!!!...haha...jaaa sån e jag!! =P...blev ingen direkt träning för lilla fröken....men det börjar ju ljusna lite så än är det ju inte försent!!!...kramiz alla fina å YEEEEEEEEES!!!!...min fina Sniglon e tebax....saknad som bara den!!! <3

Kommentarer

Postat av: synne

Publicerad 2009-05-22 15:09:41

Tack kicki jag vet att du finns där.Kram S

Postat av: Maria Becker

Publicerad 2009-05-22 20:07:16

Go´kväll Kicki!



Hoppas Du har det gott så här på fredagsaftonen. Har kollat idag en bra stund på många av Dina fina bilder som Du har fotograferat...va´gullig Din hund var på kortet där det stod att hon "gnager boll". Har även lyssnat på Dina musikval, Rednex var ju görbra!! Och Gasolin var inte dumma heller, en gammal klassiker som håller än.

Får jag ge Dig ett tips Kicki? Gå in & kolla på www.webbkusten.com ska Du också få se på en hel del fina fotografier från vårt vackra lands skärgård i

olika miljöer. Helt underbara vackra bilder i mitt tycke, man vet aldrig om Du kanske har sett dessa fotografier innan. Sen ett annat tips också...det verkar ju som att Du är lite konstintresserad...-det är i alla fall jag litegrann...lagom. Jag kan

rekommendera att Du kan gå in på nätet & titta på

en konstnär som heter Carl Schubert. Han målar så vackra tavlor så man blir helt hänförd. Vissa tavlor ser ut som fotografier - tänk om man kunde måla så!!. Titta får Du se!! Just nu är jag nere på Österlen och har det lugnt & bra, men igårkväll var jag lika skraj som Dig när Du satt i båten på Hjälmaren....det åskade & blixtrade så jag höll på att gå ut i bilen & gömma mig. Nej, Du nu ska mina bekanta & jag se på Talang i TV 4, se va´dom hittar på den här gången dessa talanger. Du...hoppas det är skapligt med Din rygg & att det inte värker alltför mycket. Må så gott och Vi ses på måndag.

Hälsningar Maria



Postat av: privat

Publicerad 2009-05-22 20:48:53

Ja hon hade dåligt samvete för uteblivet besök :)

Önskar dig detsamma vännen :)

Postat av: Mita

Publicerad 2009-05-23 09:36:08

Inte vara rädd för åskan, det är ju bara för mysigt när det mullrar och bullrar.



Nej allvarligt, det är ju fruktansvärt obehagligt om man inte tycker om den, ta lite terapi så går det nog över=)

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-05-23 11:30:40

Hej Maria...ja det va fantastiskt fina målningar av Carl S...ja du Mita, visst kan de va vackert att titta på när man e inomhus men när jag e ute mår jag skit när åskan å blixtarna drar igång!!

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-05-23 13:41:40

Jag känner igen mig! Big times;) va mycket ute och seglade med min pappa då jag var liten- Åska på havet är fan imig en av de obehagligaste saker som finns. pappa var mer som din vän- Ingen fara, allt går bra. Jo tack! Fy, bara tanken får mig att må illa idag faktiskt;) Vi är nog väldigt lika vad det gäller just detta. Jag hyser en massa respekt för naturen krafter, på alla sätt. Jag tror att det är sunt<3



Tack Sol för att du finns och ger så osjälviskt! Alltid-



Kärlek

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela