Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Ska till Örebro...

Publicerad 2009-03-27 13:03:09 i Allmänt,

...i morgon, ska gratta mina två syrror som fyllt år, 41 och 36 samt ena syrrans son som fyllt 20. MEN det roligaste e att jag ska träffa sonen!!! Min lille pöjk som e så go, synd att inte min  kära dotra kunde komma...VI e ju en sådan s.k familj som BARA träffas när någon fyller år vilket för mig känns sådär...OM man inte har mer kontakt med sin familj VARFÖR ses överhuvudtaget??...vad jag menar e att kan man inte ha en relation utöver det så e det väl inte så intressant att man bara ses då!!...ja jag kanske snurrar till det men för mig känns det som det lika gärna kunde kvitta...vi pratar ju inte ens i telefon förutom när det ska bestämmas presenter...ja de e med blandade känslor jag åker dit, känner mig malplacerad i min egna familj...det e ioförsig inget nytt...har aldrig känt att jag har betytt något förutom för min kära pappa som tyvärr dog för 10 år sen...syrran som fyllde 41 har jag mer kontakt med men det har oxxå börjat rinna ut i sanden mer å mer...Skit samma ska inte deppa ihop för det...ska bli otroligt kul å träffa Linus..kompisen Gittan och Gunvor...kanske hinner med några fler men Linus e ju första prio i helgen!!

Min son utanför Örebro slott

Ett gäng Hjortar såg  Gisela å jag när vi gick i Bjärka-Säby i förrgår

Kommentarer

Postat av: linus

Publicerad 2009-03-27 18:47:18

jag håller med dig mamma att det kvittar. huvudsaken att vi våran familj finns ihop!

miss you !

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-03-27 19:51:59

Anmäler mig härmed som en "riktig" syster;)



Nej, delat blod innebär inte per automatik att det finns äkta kärlek och säkra band. tvärtom, man måste hela tiden arbeta i en familj för att hålla banden. Och ibland så kanske man inte ens "tycker om" varandra, men träffas för att man måste för så ska man göra. Jag har tagit bort alla mina "lull-lull familj" dom jag träffar i dag är enabart dom jag älskar och vill ha nära mig. Dom andra "skadar" bara mig genom just falska känslor. Jag måste ha raka och ärliga känslor, annars kan det va;))



Sannigen är nog även att det tycker nog min bortvalda familj med;)) För jag är jobbig i sådana möten och situationer;))



Sniglon, med ny blogg;))...En version 2;)

Postat av: Gittan

Publicerad 2009-03-27 20:09:54

Klart att Linus går först.....

Postat av: Lori

Publicerad 2009-03-27 20:54:31

Jag bor i örebro med och hoppas på att din vackra dotter ska ta sig hitt snart så man får bjuda henne på lite god mat och tjejsnack.

Jag håller med dig angående familjen, hela min släkt bor i USA. Fast för mig och min ena syster har vi jätte bra kontakt, bättre sista åren än någonsin. När vi träffas däremot blir det småtjaffsigt. Jag säger jämnt att vi är inte vana att umgås irl vi är vana vid telefonen och så berättar vi allt för varandra. Det är värt guld det med. Hoppas du får trevligt i denna trevliga staden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela