Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Min morfar...

Publicerad 2009-03-10 09:38:07 i Allmänt,

...e 92 år och vi har kommit jättebra överens i alla år, jag har oxxå varit den som har ställt upp mest för honom av mina syskon och kusiner, men nu har han fått för sig en massa saker om att jag gjort både de ena, de andra och de tredje...har fått mig riktig utskällning å jag va inte värd skiten under hans skosulor...blir bara sååå ledsen, vet att han varit jäkligt dum mot de andra men han har ALDRIG yppat ett ont ord till mig. Pratade med en vän om detta som jobbar i kyrkan, hon sa att många äldre gör så här när de börjar känna att livet börjar rinna ifrån de, de vill inte att man ska bli ledsen när de dör så många blir tydligen väldigt otrevliga å gör sig mer eller mindre osams med sina närmaste...vet inte om det e någon större tröst för jag vill ju inte att det ska sluta på det här viset, saknar hans berättelser om sitt liv som har varit väldigt tufft i mina ögon...när han cyklade från Lindesberg till Västerås för att söka jobb å sen cyklade hem samma dag, ja han har mycket att berätta om sitt liv, han har oxxå varit ute å berättat för andra grupper av människor å det har varit väldigt uppskattat... saknar min "vanliga" morfar så jävla mycket!! =(

Mina å morfars händer julen -08

Kommentarer

Postat av: Synne

Publicerad 2009-03-10 10:47:25

Hej det låter inte så kul.Kan det vara så att han börjar bli dement eller är dement redan?För då är det ganska vanligt att det blir så här.Dom rör ihop det men förstår inte det själva.Det han beskyller dig för är säkert så att det finns någon annan som har gjort detta mot han.Men visst är det jobbigt.Jag jobbade i 16 år med gamla människor.jag förstod inte riktigt vad du mena när du skrev på min blogg förut.Vad är det som du förstår? Många kramar Synne

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-03-10 10:58:55

Eh..hmm..nu vet jag inte vad det va du syftade på?!? =/

Postat av: Elvira

Publicerad 2009-03-10 12:59:35

Vilken helt underbar bild!! Så mycket kärlek det kan rymmas i ett foto..häftigt!



Börjar morfar kanske bli lite försnurrad..?

Eller kan du prata med honom, tala om att du älskar honom, å att du blir precis så ledsen å sårad som du blir..?



Hoppas verkligen det..massa stora kramar till dig, å gosa Annie lite åxå..



Postat av: Elvira

Publicerad 2009-03-10 12:59:49

Vilken helt underbar bild!! Så mycket kärlek det kan rymmas i ett foto..häftigt!



Börjar morfar kanske bli lite försnurrad..?

Eller kan du prata med honom, tala om att du älskar honom, å att du blir precis så ledsen å sårad som du blir..?



Hoppas verkligen det..massa stora kramar till dig, å gosa Annie lite åxå..



Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-03-10 13:03:57

Usch vad jobbigt, men försök att se det precis som du gör det. Han håller på att gå vidare och då kan hjärnan göra mycket saker man inte förstår- Att dö är aldrig enkelt, för någon. Försök bara inte ta åt dig gumman. Du har gett honom massor av livet, och det bär han med sig i sitt hjärta. Alltid.



Bilden är så vacker, har sagt det förut, men säger det igen;)



Kramar om dig och tänker på Er-



Kram sniglon

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-03-10 13:12:36

TACK...ni e så underbara med era kommentarer, blir lika rörd varje gång!!!*gruppkram"

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-03-10 14:22:08

..och visst e det så att han börjar senila ihop en del..han tror att personalen håller på att förgifta honom för att de vill ha hans lgh...Men det finns inget jag kan göra just nu för jag e mer eller mindre hin håle själv...min syster ska försöka prata med honom...MEN som sagt han e envis som synden å jag tror att det inte hjälper riktigt med vad man än säger till honom just nu...men visst e det värt ett försök...såvi får se vad han säger till min kära syster..

Postat av: Gittan

Publicerad 2009-03-10 18:16:36

Ja du Kicki, vet presis hur det känns.

Så var det med Svärmor och för att inte tala om mormor, fast det var så länge sen, så det hade jag nästan glömt bort.

Däremot håller det på G med min egen mamma och det känns inte kul. Hon harju alltid funnits här för mig. Hon har varit krasslig en tid och då blir hon så himmla sjuk. Jag känner inte igen henne, men nu var hon till doktorn i fredags och fick en riktig genomgång som hon aldrig fått förrut, så nu känner hon sig bättre.



Men jag vet ju vad som väntar......

Suck.....

Kramiz på dig min vän.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela