Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Idag gjorde...

Publicerad 2009-03-20 16:51:50 i Allmänt,

..jag sista dagen på Landeryd, var med blandade känslor jag åkte därifrån...kommer verkligen sakna de gamla som jag vet uppskattade mina stunder där...min lilla farbror sa till mig när jag skulle gå därifrån: Kicki, ta hand om dig och se till att du får ett lika bra liv som mig, bara du slipper att behöva ha det som mig den sista tiden....VARFÖR kan jag inte få avsluta med en tablett å slippa förnedras på det här sättet...mitt liv har varit sååå fantastiskt så låt mig bara få avsluta det här livet här å nu...gick därifrån med blytunga fötter, tårarna rann å jag hoppas min lilla farbror får sin vilja igenom snart, att få somna in å sitta på sina moln å plira ner på de sina med sitt fina leende på läpparna...Usch...tänk att verkligen känna så, att ens sista tid i livet inte e meningsfullt....de har ju trots sin ålder sååå otroligt mycket de kan lära oss andra, bara att få höra deras livshistorier e ju helt fantastiska...där satt de minsann inte på röven utan där fick de minsann jobba från den dagen de kunde börja gå...lite annat mot många ungdomar idag som knappt har fått lite skit under naglarna...menar inte att det e deras fel utan det handlar ju om HUR vårt samhälle har blivit!!...Hade en underbar promenad i det lite småkyliga vädret...fotade en del, och den fanns fortfarande istappar som hängde ner för bergskanten....hoppas ni alla får en underbar helg med era nära å kära, själv så ska jag bara ta det lugnt å ta vara på solens strålar som förhoppningsvis ger sig tillkänna...har ju förresten glömt att berätta, i söndags va det en premiärtur på hojjen!! =P  Liite kallt om händer å knäna men de va det värt!!! *L*...kramiz NI fina här ute i cyberns värld!!!!*L*

Istapparna jag såg idag!!

Fotade idag från utkiket i Majelden, Domkyrkan

Kommentarer

Postat av: linaa

Publicerad 2009-03-20 18:06:34

plutt gubben då. fy fan för o bli gammal det e just de där ja e rädd för. att livet ska braka bara för att man hamnar på ett hem... få ligga i sin säng o bli vänd 2ggr/dag för att inte få liggsår... typ så... ne hua jag hoppas världen har ändras t dess.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela