Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Trodde inte...

Publicerad 2009-06-30 15:14:22 i Allmänt,

...eller rättare sagt jag ville väl inte tro att det va så allvarligt med min nackskada...har Diskbråck å väldiga förträngningar i nacken, enda utvägen e operation..."suck"..jag vill verkligen inte utsätta mig för detta...riskerna va förlamning, att jag skulle tappa känseln å att armen skulle kunna bli förslappad....låter ju muntert! =/...värken i nacken skulle troligtvis bli bestående men bättre i arm å skuldra...de skulle gå in via halsen å sedan byta ut en kota å sättta in en ny, vilket resulterade i en steloperation...skulle inte bli så märkbart....det som oxxå kunde hända va att kroppen inte accepterade inplantatet....ca 3 månaders väntetid å 3 månaders sjukskrivning efter detta....faaaaan...jag vill verkligen inte ta något beslut om detta..jag vill  INTE!!!...nåväl gott folk...ta hand om er å ta vara på er kropp...man kan skatta sig lycklig som mår bra i den så ta vara på det så länge ni kan!! =D

Känner mig jävligt ensam om å ta rätta beslutet
någon som vill gunga med mig??!!?? =P

Kommentarer

Postat av: Synnöve

Publicerad 2009-06-30 15:52:03

Operera dig!!!Det är mitt råd,jag jobbade ju på en sådan kirugavdlning nu när jag blev sjuk.De som genomgick den operationen fick tillbaka sitt liv.Jag har varit med och tittat när dom gjorde en sådan operation,dom är så jävla skickliga och patienten var uppe och stuttsade dagen efter,helt otroligt.Så Kicki det är inget svårt beslut.Ta den och få ditt liv tillbaka.Kram Synnöve

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-06-30 15:59:43

Tack Synne!!

Postat av: linaa

Publicerad 2009-06-30 17:37:10

håller med Synne ta chansen mamma!

Postat av: Hillevi

Publicerad 2009-06-30 18:09:42

Vad jobbigt det låter förstår att det inte är något lätt beslut att fatta. Hur du än gör så hoppas jag att det blir till det bättre så du slipper att ha lika ont hela tiden.

Kram!

Postat av: Elvira

Publicerad 2009-06-30 21:52:22

JAG!!!

Jag vill gunga med dig!

Så klart!



Tycker nog åxå att du ska ta chansen..men jag förstår att du ser till riskerna åxå..

Kan ju inte låta bli att undra..statistik..procent..?

Vet du nåt?



Vill verkligen att du ska slippa ditt onda..känns maktlöst att inte kunna göra/skriva/säga nåt som hjälper..



Men faktiskt..jag skulle tagit operationen, om jag va du



Massa kramar, å du, du är inte ensam, jag är bara en liten telesignal bort, å jag kan komma över åxå vet du!!

Massa massa stora styrkekramar<3

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-06-30 22:05:04

tack viran...du får gärna ta med dig kidsen å komma över!!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-06-30 23:25:03

vännen, jag lider me dig i ditt beslut...

MEN, försök tänk positivt och att en operation kan ge dig livet tebax.

Tycker absolut du ska ta operationen, dagens läkare är väldigt skickliga.

Massa styrkekramar

Postat av: synne

Publicerad 2009-07-01 06:18:37

Kicki är det inte så att du missuppfattat Dr om riskerna inför en operation.Känner inte igen det som du skrev.Vet att om man inte opererar sig så kan det ställa till det med frånfall som är bestående livet ut.En knyck och det kan sluta med förskräckelse som förlamning. Jag hoppas att du tar beslutet om att operera dig,så du får tillbaka lite livskvalite. Jag hade gjort vad som helst nu för att bli av med värken,det har hänt något för det blir värre och värre.Klarar snart inte av att gå runt huset med hundarna.Så det är skit.Önskar dig lycka till.Kram S

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-07-01 06:40:35

Nej Synne...jag frågade om riskerna med operationen å det svaret fick jag som jag skrev...har inte fått någon info om vad som händer om jag inte gör den...

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-07-01 14:34:12

...å tack Elin, såg ditt inlägg nyss!!

Postat av: Billan

Publicerad 2009-07-01 15:24:39

Hej gums!

Självklart vill jag gunga med dig!

Jobbigt beslut... Hör dig för ordentligt om för och nackdelar innan du beslutar dig.

Grrr på den jäkla värmästarn... kan han inte bara dra istället????

Puss å kram

Postat av: Billan

Publicerad 2009-07-01 15:25:39

Stava kan jag tydligen inte hehe

Värkmästarn och inget annat...

Puss puss

Postat av: Mita

Publicerad 2009-07-01 17:46:20

Självklart kommer jag och gungar. Och sedan tycker jag att du ska operera dig, min mamma opererade sig för diskbrock i hela nedre delen av ryggraden för 40 år sedan och har inte problem efter det.

Du bor ju bland en massa duktiga läkare i Linköping

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-07-02 22:20:52

Finaste-



Jag gungar med dig-Alltid!



Vilket beslut du än tar, så blir just det beslutet det bästa<3 Ingen tröst kanske, men väl lite tänkvärt;))



Jag kan helt enkelt inte råda dig min Sol, för jag kan absolut ingenting om sådant här. Det jag kan ge ger jag Dig, vänskap och jag finns alltid här, ibland kanske lite frånvarande, men jag är aldrig långt borta<3



Bilden Sol! DEN säger mer än allt-



Den Äger!



kram

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-07-02 22:33:03

Till Dig<3



Ensamhetens tomrum skapar den ständiga känslan- Känslan av utanförskap som föds in i ensamhetens eviga mörker- Då kommer Du min Sol! Öppnar mina tankar, värmer mitt hjärta och ler- Ler med solens bländande vackra leende. Smeker min kind och tröstar mitt hjärta.



Tack för att Du finns-



Med Dig vill jag gunga i skrattets ljusaste rum.



Alltid-



Postat av: Kicki

Publicerad 2009-07-03 10:07:26

Tack min fina vän...tårar i massor men det e glädjetårar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela