Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Äntligen!!!...

Publicerad 2009-02-08 10:51:16 i Allmänt,

...är precis hemkommen från veterinären, Annie blev av med dränaget!!!...YES!!...men hon ska ta det lugnt och vi får utöka våra promenader lite mer nu. Kommer att få spola igenom såren tre ggr om dan nu med och tratten ska hon ha. Men det känns ändå som att det går framåt. Såret hade öppnat sig lite i ena änden och vi får hålla koll på det. Idag ska vi åka ut till Tinnerö och ta en härlig promenad i slasket och hon skulle få springa lös en liten stund på fälten...det kommer bli en galen rusch där hon bara sträcker ut i full fart!!! =P...har varit med förr när hon fått ta det väldigt lugnt...men vilken lycka för henne som fått va i stillhet i över en vecka!! =). Själv så går jag på halvfart, dessa mediciner har väl hjälpt lite mot värken men jag känner mig varken, glad lessen...jag bara ÄR mer eller mindre...ska prata med läkaren på torsdag nästa vecka så får vi se vad som händer. Ska sluta på Landeryd och börja arbetsträna på något annat ställe..har frågat mig för lite bla hos min veterinär och hos Tomas på Östra hundskolan. Tomas tar inte emot någon för deras butik e så liten och de e redan två st vilket e helt förståeligt, har ännu inte fått något svar av veterinären...så vi får se vart det blir. Känner lite mer och mer att Landeryd inte e mitt ställe att vara på, även om jag vet att jag gör nytta när jag aktiverar de gamla...det e inte det som e felet men jag blir känslomässigt illa berörd över att det inte finns tid för de gamla att aktivera dem...de sitter vid sina bord från morgon till efter lunchen då en del vilar...en man dog som jag tyckte om men det var ingen som pratade om det, vet att som personal kan man inte gå ner sig i det men jag mådde dåligt utav det. Nåväl...nu e Annie på bättringsvägen och det får jag ju glädjas åt, sen får det andra komma i efterhand...kramiz alla underbara!!!=)


SNAAART e vi igång igen med nya friska tag!!! =)

Kommentarer

Postat av: gunnel Ågren

Publicerad 2009-02-08 12:23:35

hej igen kiki ! håller med dig , när det gäller åldringsvården , jobbade där i 20 år , trivdes jättebra i alla år .När ekonomin började försämras gick det ut över dom gamla , det orkade inte jag se så jag gick in i väggen. Doktorn sa , man måste spela ett spel? det orkade inte jag! Stå på dig! Du har jättebra åsikter!!!! kram Gunnel

Postat av: Sniglon

Publicerad 2009-02-08 18:28:02

Yes! Äntligen skriker snigel & Jag;))



Förstår dig så väl;) jag skulle riva ställena, för att jag skulle lida så mycket med dom gamla;((

Jag hatar att se gamla människor fara illa! Då blir jag rasande!



kram

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-02-08 19:16:23

Ja, det e inte så kul å se dessa människor som har så mycket med sig i bagaget inte kunna ha möjligheten att få uttrycka sig och bara kunna få prata bort en stund, det finns inte...

Postat av: Gittan

Publicerad 2009-02-08 19:23:18

Grattis till dig och den fyrbenta tösen.



När det gäller dig så tror jag att du gör rät att söka något annat, vet ju att du är en mycket kännslig person.



Ha de så gott vi hörs.

Kram Gittan

Postat av: Elvira

Publicerad 2009-02-09 09:59:14

Va skönt att hon är i början på att bli frisk igen då!!:D

Jag förstår dig absolut, om det här med gamla...

Jag utbildade mig till undersköterska för ett gäng år sen, men lyckades jobba en halv dag som det, för det första jag klev in till va en farbror som legat död ett par dagar..nä, jag tror ner på att ha levande människor omkring , å kan tänka mig att du är lite "samma lika" där...



Ha en alldeles underbar dag, stora kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela