Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Idag såg vår promenad

Publicerad 2009-04-29 15:12:16 i Allmänt,

...ut så här...soligt å blåsigt men det va ljumma vindar å de va sååå fridfullt...så här kommer vår promenad i fotots tecken!!

Här brukar vi börja vår promenad...ute på bryggan brukar vi titta på...

svanarna som bygger bo precis brevid bryggan...

Här e de mysigt att bara sätta sig ner å lyssna på vattnet...

...gillar dessa "staket"...vet att de heter nått annat men komer inte ihåg...

Härligt gula i dikeskanten...

Min fina lilla trollskog...älskar när solens strålar tränger igenom trädtopparna

... rönnbärsblad på väg att slå ut...

...en läcker tistel...

...nu går det fort, en utblommad maskros!!*L*


visst e det läckert med de olika gröna nyanserna??!!

Väl tebax  gick vi upp i fågeltornet å fotade ut över sjön...

...det blåste en del så med detta foto avslutar vi vår promenad...hoppas
ni fick njuta lika mycket som mig å Annie!!!!!  =P                                               

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-29 17:03:19

Hej Kicki !

Det heter Gärdsgårds staket, ser lite olika ut beroende på om man är i dalarna eller Hälsingland. tror jag mig förstått)

Vackra bilder men jag blir så förvånad är vi i samma land, ni har bara våren där ju, jag är ju på "rätt" sida och rätt långt ner och här har allt slagit ut "nästan".

Kastanjer körsbärsträden, grannens jordgubbsplanter blommar och ginsten lyser knall gul i var och varannan trädgård och rabatterna dräller över med blomsterprakt.

Å liljekonvaljerna är snart linsstora, från risgryn till linser på ett par dagar.

Vi är minst tre veckor före i år.

Jag är skitdålig på att lägga in bilder annars skulle jag visat dig.

Kanske får lite hjälp imorgon för här är det verkligen sommar.

Satt på trappan ut till trädgården med mitt kaffe nu, 28 grader.......å fågel kvitter.

Balsam för själen......................Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-29 17:05:50

Hej Kicki !

Bara jag igen, jag missar Eva T hela tiden.

Men du fattar väl att det är jag.

Inga" bara kommentarer" här inte, utan halva avhandlingar....hi hi.

Ha en underbar Valborgshelg.

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-04-29 17:14:56

Hej Eva!!!

...ja du älskar ju kastanjen å dess knoppar å blommor...men jag har ju mitt kvar!!!L...hoppas du oxxå får en underbar valborg!!!...kramiz

Postat av: Micke

Publicerad 2009-04-29 18:04:10

Fina bilder men ÄLSKADE Trollskogen... Så grymt vacker bild :D

Postat av: Gittan

Publicerad 2009-04-29 19:26:41

Ja som vanligt Kicki du är bara SÅÅÅÅÅ!

Postat av: Gittan

Publicerad 2009-04-29 19:33:40

Ja Kicki man kan bara säga WAAOOOOO som vanligt

Du är skitduktig....

Postat av: synne

Publicerad 2009-04-29 20:40:29

Gud vad vackert!!!!!!!!!!!"flämtar" Var bor du som har allt detta vackra så nära dig??Helt fantastiskt.Kram S

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-29 21:42:35

..jag bor i Linköping!!!...å jaaa, de e väldigt vackert å bara gångavstånd om jag vill det!!

Postat av: Micke

Publicerad 2009-04-29 22:26:20

Mina foton bleknar om jag ska jämföra... Som du sa, huvudsaken är att man får komma utomhus, skingra tankarna och göra annat och göra det man gillar... Tyvärr kunde jag inte fota för vädret var inte alls roligt... Godnatt & Sov så sött :D

Postat av: Eva T

Publicerad 2009-04-30 17:30:34

Hej Kicki !

Ja det finns för och nackdelar med att uppleva "försommaren" tidigt, nu är Magnolian utblommad och har redan börjat tappa och jag hann knappt med att se den.

Stor kram

Postat av: Eva T

Publicerad 2009-04-30 17:32:17

Hej Kicki !

Ja det finns för och nackdelar med att uppleva "försommaren" tidigt, nu är Magnolian utblommad och har redan börjat tappa och jag hann knappt med att se den.

Stor kram

Postat av: Kicki

Publicerad 2009-04-30 18:34:02

...här e de snart dax för blomningen av magnolian!!

Postat av: Hillevi

Publicerad 2009-04-30 19:18:29

Jättefina bilder! Nu har jag också lyckats lära mig att lägga in You Tube klipp, det tog sin lilla tid, mycket trixande och många svordomar. Det är så roligt att lägga in musik, min blogg har visst blivit en musikblogg nu, får väl försöka skriva något ibland också. Hoppas att du får en riktigt bra helg.

Postat av: Micke

Publicerad 2009-04-30 22:42:11

Sa inte att jag ej kunde fotografera... Men inga av mina bilder är lika underbar som din trollskog :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela