Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

I have a dream...

Publicerad 2009-04-28 15:50:46 i Allmänt,

...e ju ett väldigt känt uttryck...min dröm e att bo på landet med en väldans stooor trädgård...när jag gick min trädgårdsutbildning-04 så kunde jag inte alls tänka mig att ha barrträd i min trädgård...men sen när jag kom i kontakt med alla dess former på barrisarna så blev det en annan tanke som dök upp...jag ska ha en jättestor plantering med diverse barrisar, de finns ju i så många olika sorter...å de doftar så gott när man drar i barren...tänkte plantera massor med krokusar i olika färger som gör sig jättefint mot det gröna....eftersom jag ska ha en stooor skogstomt så ska jag ha en häck av Rhododendron efter en kortsida med olika sorter...en avenbokshäck runt en berså och en rabatt med sommarblommor som kantar stigen upp till huset...jag gillar blommande buskar som Schersmin...smultronschersminen e min favorit...den ska sitta utanför mitt toafönster...då kan jag sitta där å njuta av den härliga doften =P....älskar buskar med härliga  sprakande höstfärger som vingad benved...dess grenar ser ut som korklister å helt suveränt vackra även utan bladen på vintern...vill oxxå ha vildvin och kaprifol som ska kanta min uteplats på väggen...haha...ja det e mycket jag vill ha...men som skrivet det e en dröm!!...Rosor e något som jag oxxå ändrat lite åsikt om...problemet e ju om man planterar flera stycken i tex en rabatt å någon dör...då kan man oftast inte plantera en ny på 5-7 år...gör man det så dör oftast den nya rosen, men kan iallafall tycka att en ros som heter Karen Blixen e min favorit...e stor vacker vit ros...rekommenderar den varmt!!!....nåja, i have a dream....

stugan va ju en bra början men som vi tyvärr inte kunde ha kvar =/

Rosor e vackert

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela