Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Black or White...

Publicerad 2008-11-19 10:25:53 i Allmänt,

...blev heligt förbannad imorse när jag kollade på Montel show...Över hur världen ser ut idag...över missnöjet OM hur vi ser ut... Sitter en mörkhyad tjej och spyr galla över d sina...hon har opererat sin näsa, hade recept som skulle göra hennes hy ljusare!!, även en asiatisk ung tjej hade opererat sina ögon och näsa!!..."suck"...ska jag vara förmer än ALLA andra för att jag e VIT??!!??.... vart tar den här sjuka världen vägen????....Handlar det inte om HUR jag är som person längre???...sitter min personlighet i vilken färg min hud har???...d här e ju inget nytt problem...men d känns som att d på något sätt kommer tillbaka mer å mer, att vissa ska kunna trycka ner andra med en annan hudfärg lr religion...INGEN får någonsin GLÖMMA vad som hände i Auschwitz...trots att d finns d där ute som på står sig veta att det INTE har hänt!!!... Det är sååå lätt att häva ur sig spydiga kommentarer om andra människor oavsett om d e mörkhyade lr inte...tänk om vi kunde vända på det å fälla en positiv kommentar lika lätt som den nervärderande...tänk om...ja, tänk om...det är mycket som vi skulle behöva tänka om om...haha...nu blir d nästan liiite snurrigt men hoppas ni förstår!!...Det här e något som verkligen skulle börja tas på allvar..man kan börja på d egna planet....ställ till med en liten gårdsfest...bjud in dina grannar...kärringen som du retat dig på i tvättstugan kanske inte e sååå "dum i huvet" som du fått för dig...ja, d e ju på gräsrotsnivån vi behöver börja på!!....vill inte vi försöka förändra attityden VEM ska då lyckas med den...det handlar ju inte bara om färgen på vår hud...man kan ju bara kolla hur d ser ut hos våra uteliggare, drogmissbrukare etc...HUR behandlas inte många av dessa människor??!!??...som något katten släpat in...inte av alla men av MÅNGA!!! Jaa...d finns mycket vi kan göra för varandra i vardagen som kanske känns väldigt "fjuttigt" men d kanske kan få en annan människa att må bra!!! Såå fyra av det där leendet till personen du möter, du kanske möts av förvåning men någonstans så kanske personen behövde d just nu...var inte så stressad så du inte kan bjuda på det där leendet...det behövs å du får säkert tillbaka d kanske inte då men vid ett annat tillfälle!!! ...kraaam...

Kommentarer

Postat av: linus

Publicerad 2008-11-19 13:02:12

alla har vi vårafördomar, det kommer man inte ifrån . Den verkliga sanningen !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela