Gammtackan

Mitt liv rakt upp och ner

Allhelgonahelgen...

Publicerad 2008-11-02 08:52:55 i Allmänt,

pappas bror...ja, d e nu vi ska tänka på våra nära å kära som inte finns med oss längre. Ja, d e väl inte bara nu vi ska skänka d en tanke...d gör iaf jag jämt å ständigt... Var till kyrkogården å tände ljus igår kväll...sååå otroligt mycket ljus som var tända...d va så vackert att bara stå där i mörkret å se ut över kyrkogågården som va så upplyst...några som alltid finns i mitt minne e Britt, en sann vän som fick cancer... denna djävelusiska sjukdom har tagit flera av mina nära å kära..mormor som oxxå dog i cancer när Linus och Lina va tre månader...min fina mormor..minns henne ståendes i köket i klänning å ALLTID ett förkläde på sig *L*, min underbara pappa fick aldrig uppleva pensionsåldern...han dog för nio år sen i cancer..men d känns så otroligt nära...kan än idag känna känslan av när han tog sina sista andetag...NEJ... du fick inte lämna oss...du hade ju sååå otroligt mycket kvar att ge...jag e så otroligt tacksam för pappa ger sig tillkänna ibland och jag vet att han finns hos mig...mina barns "styvbror", bara ett år äldre än Linus och Lina dog endast sexton år gammal..jag kände inte direkt Patrik men genom kidsen så fick jag ändå va med om hans kamp mot cancern...d va fruktansvärt!!...nyss så dog min farbror oxxå han i cancer...han å pappa va en kopia av varandra...sååå otroligt lika både utseendemässigt å till sättet...på begravningen så satt jag och min familj på en bänk...den yttre platsen var ledig, d stod psalmböcker på varje plats, när prästen började prata om Kjell började Linus putta på mig, jag viskade bara tebax att han skulle sluta...han fortsatte å till slut så tittade jag på honom...han nickade mot den tomma platsens psalmbok, å där...där kom det en droppe(tår) rinnandes på den..den började att rinna från halva bokens framsida å var kvar under heeela gudstjänsten!!!...ja för oss va d ett tecken från pappa att han va med oss på hans brors begravning...d kändes såå skönt, vet att många e skeptiska till om d finns ett liv efter döden...ja e till 110% säker...hur jag kan va d beror ju på d påhälsningar jag fått under årens lopp från bla pappa och även min mormor....ja, den här diskussionen kan man ha hur länge som helst men ingen kan ta ifrån mig mina upplevelser lr ens försöka övertyga mig om att d finns en förklaring till allt som skett...jag vet att d mina finns med mig vart jag än är å d e en trygghet för mig!!!...ha d bäst å ta hand om varandra

Kommentarer

Postat av: linaa

Publicerad 2008-11-06 10:25:32

ne nu fick du mig o snyfta här... gud så ja saknar morfar och patrik!

Postat av: mamma

Publicerad 2008-11-07 15:30:18

Ja, vem gör inte d!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kicki

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela